floynk.reismee.nl

Tot zover Australie...

Het zit me toch niet lekker dat ik Australië nog niet netjes heb afgesloten. Mede omdat de twee belangrijkste plaatsen nog niet eens ter sprake zijn gekomen. We zijn inmiddels al een paar dagen op Rarotonga (Cook Islands), dus ik moet even diep in mijn geheugen graven .....dussss......

Eenmaal de camper gedropt in Melbourne zijn we met de maxi taxi (gezien de hoeveelheid bagage...) naar het hotel gebracht die Frank online had gevonden. Hij vond het wel handig dat er ook een keukentje in zat en het lag centraal, dus dachten we boeken die handel. Komen we die kamer binnen op de 18e verdieping en wat denk je?! HUGE! Mega keuken met kookeiland, vet grote woonkamer en super mooie slaapkamer, met een uitzicht, niet te filmen! En dat als je net uit een camper komt. Je begrijpt dat ik niet meer naar buiten wilde de rest van de week...

Maargoed, toch de omgeving maar een beetje gaan verkennen en het deed ons een beetje aan New York denken. Weliswaar een slap aftreksel, maar toch... Het was na al die kleine plaatsen die we zijn tegengekomen onderweg wel een welkome onderbreking. Eindelijk gebeurde er wat om je heen. Omdat wij allemaal zo dicht op elkaar wonen, is er al snel wat gezelligheid of drukte om je heen, maar in Australië is dat dus niet zo vanzelfsprekend.

Na een paar dagen met het vliegtuig teruggevlogen richting Sydney, dat vonden wij toch wel de leukste plek die we in Australië hebben gezien. Jammer dat we er maar zo kort konden zijn. Darling Harbour was heel mooi, beetje rommeltje qua toeristische dingen als een suf treintje en er daar dan meteen 8 van ofzo... en zo'n ranzig overdekt winkelcentrum, maar toch een heerlijk sfeertje om lekker te banjeren. Vanuit de haven gaan er super veel ferries naar allerlei plaatsen de hele dag door, dus wij zijn een keer naar Manly geweest. Het was een zonnige dag, dus we hebben daar ook nog een fiets gehuurd. Heel leuk zo'n mountainbike met veel te goede remmen... Ik vloog dus gewoon over mijn stuur heen, omdat Frank ineens stopte voor me.... (en ok, ik was aan het fietsen en kaartlezen tegelijk, maar toch...). Ik heb de blauwe plekken nog als bewijs ;-)

We hebben ook Marlien nog opgezocht met de ferry en samen met haar geluncht in de meest populaire fish & chips tent van Sydney. Het was in ieder geval populair bij de meeuwen, dus we hebben veilig onder een parasol gegeten ;-) Zij woont gewoon aan het strand (Bondi Beach). Het uitzicht is geweldig! Ze zag er goed uit, heeft een leuke baan met veel toekomstmogelijkheden en ze is ook nog verloofd. Wanneer ze gaat trouwen weet ze zelf ook nog niet, maar dat komt wel een keer, geen haast, dus die heeft het wat ons betreft prima voor elkaar daar. Beetje jammer dat je de hele wereld moet over vliegen om haar te kunnen zien...

En we hebben Sydney/Australië officieel afgesloten met vuurwerk. Wij konden namelijk vanuit onze hotelkamer deels Darling Harbour zien waar dit evenement plaats vond. Floris werd er wakker van, dus we hebben heerlijk met zijn drieën uit het raam staan turen ;-)

Kortom, was helemaal top in Sydney en aan de East Coast Australia! Als we hadden geweten wat we nu weten dan hadden we heel Australië rondgevlogen en af en toe een auto gehuurd o.i.d. Dan zie je namelijk veel meer de diversiteit die Australie heeft te bieden. Maargoed, dan hadden we nooit zo'n mooie camperervaring gehad en die neemt niemand ons meer af

Laughing

Reacties

Reacties

Joyce - die leuke ;-)

Hee happy campers!
Wat super cool om jullie verhalen te lezen! Ik heb jullie site via Fleur en inmiddels wil ik ook op wereldreis...
Ik ben erg benieuwd wat jullie allemaal nog gaan beleven. Geniet ervan! xx

marc de chauf

He hallo Joyce,Frank en Floris!
Wat een mooie site, met waanzinnig mooie verhalen en reisfoto's! Wij blijven het vanaf nu ook volgen.
Wij wensen jullie 3tjes nog heel veel mooie dingen en plezier toe! Groetjes, Marc,Joyce,Carmen en Estelle

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!